Οι καταθέσεις πινακίδων
κυκλοφορίας έσπασαν κάθε ρεκόρ καταγράφοντας αύξηση 114% σε σχέση με το
αντίστοιχο διάστημα του 2010 όποτε και κατατέθηκαν 170.000 πινακίδες. Τέλος σε
σχέση με το 2009 η αύξηση στις καταθέσεις πινακίδων ανήλθε σε 63,6% καθώς τότε
τα «Πράσινα Τέλη» οδήγησαν σε προσωρινή ακινησία 210.000 οχήματα.
Περισσότεροι
από 365.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων κατέθεσαν τις πινακίδες κυκλοφορίας των
οχημάτων τους μέχρι τις αρχές του 2012, χωρίς ακόμη να έχει ολοκληρωθεί η
συλλογή των στοιχείων από όλη την Ελλάδα, ανεβάζοντας συνεχώς τον αριθμό, ώστε
να γλιτώσουν από τα υπέρογκα Τέλη αλλά και τα πολύ υψηλά τεκμήρια διαβίωσης.
Συνολική αποτίμηση
Μέσα σε 3 χρόνια 745.000
ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων
τους τη στιγμή που στην αγορά το αντίστιχο διάστημα έχουν εισέλθει σε
κυκλοφορία 459.818 οχήματα. Με μια απλή αφαίρεση το αποτέλεσμα δείχνει πως
285.182 οχήματα βγήκαν εκτός κυκλοφορίας τα 3 τελευταία χρόνια.
Ωστόσο ο εν λόγω αριθμός
αυξάνεται ραγδαία αν συνυπολογίσει κανείς πως στα 3 τελευταία χρόνια οδηγήθηκαν
στα Κέντρα Ανακύκλωσης της Εναλλκτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος 310.000
οχήματα. Οπότε περίπου 600.000 οχήματα έχουν τεθεί εκτός κυκλοφορίας ή έχουν
αποσυρθεί από το 2009 έως και το 2011.
Στην Ελλάδα σύμφωνα με τα
επίσημα στοιχεία του κράτους το 2011 κυκλοφορούσαν 6.340.000 οχήματα και οι
ιδιοκτήτες των οποίων κατέβαλαν τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2011, ενώ για το 2012
σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία μόλις 5.900.000 κάτοχοι οχημάτων κατέβαλαν το
ποσό που τους αναλογεί για τα Τέλη Κυκλοφορίας της χρονιάς που διανύουμε.
Οπότε 440.000 κάτοιχοι
οχημάτων δεν κατέβαλαν τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2012. Αν, ωστόσο, αναλογιστεί
κανείς πως το 2011 κατατέθηκαν 365.000 πινακίδες κυκλοφορίας και οδηγήθηκαν στα
κέντρα Ανακύκλωσης της ΕΔΟΕ 108.068 οχήματα τότε εύκολα επιβεβαιώνονται τα
στοιχεία του Κράτους, καθώς οι ακριβείς αριθμοί προκύπτουν μαζί με τα
εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα.
Ωστόσο σύμφωνα με τα
στοιχεία τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας αν διατηρούνταν στην κυκλοφορία τα
6,3 εκατ. οχήματα και με δεδομένη την αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας κατά μέσο
όρο 8% θα είχαμε την αύξηση στα Τέλη του 2012. Ωστόσο με δεδομένη την
“απόσυρση” από την κυκλοφορία 440.000 οχημάτων, τα έσοδα από τα Τέλη θα έπρεπε
να κυμαίνονταν στο 1,1 δισ. ευρώ αντί 1,2 δισ. ευρώ...
Βέβαια θα πρέπει να
τονίσουμε πως τα περισσότερα οχήματα με κινητήρες άνω των 2 λίτρων έχουν
οδηγηθεί σε “προσωρινή” ακινησία γεγονός που μειώνει κατά πολύ τα έσοδα στον
προϋπολογισμό των Τελών του 2012...
Eπίσης, όσα
αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν από το Νοέμβριο του 2010 και μετά τα Τέλη Κυκλοφορίας
υπολογίζονται βάσει των εκπομπών ρύπων γεγονός το οποίο έχει μειώσει πάρα πολύ
τα έσοδα καθώς πάρα πολλά μοντέλα εξαιτίας των πολύ χαμηλών ρύπων δεν
καταβάλλουν καθόλου Τέλη...
Πηγή: imerisia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.